"Za pomocą content marketingu możesz zwiększyć swoją wiarygodność dla wyszukiwarek. W tym miejscu powiem Ci, jak konkretnie to osiągnąć. "
Skoro do mnie trafiłeś, musi Ci zależeć na jak najlepszym pozycjonowaniu Twojej strony. Nie dziwię Ci się. Miejsce na podium w wynikach wyszukiwania przyniesie Ci same korzyści! Dotrzesz do większej ilości osób, okazyjnie deklasując konkurencję. W poniższym artykule pomogę Ci zrozumieć, w jaki sposób marketing treści może pomóc Ci w dotarciu na szczyt wyników wyszukiwań. Poruszę kwestię linkowania, nasycenia frazami kluczowymi. Zapraszam do lektury!
Content marketing a SEO
Wartościowe informacje kluczem do sukcesu
Wyszukiwarki cenią sobie bezpieczeństwo swoich użytkowników. Z tego powodu nie pozwalają, by za ich pomocą docierali do treści stwarzających dla nich zagrożenie. Dzieje się do zwłaszcza w strefie YMYL (Your Money or Your Life - Twoje Pieniądze lub Twoje Życie). Dlatego podkreślam, że tworząc swoje treści, powinieneś stawiać na ich wartościowość i zgodność z obecnym stanem wiedzy naukowej. Jeśli tworzysz treści, dajmy na to medyczne, zalecam dodanie bibliografii jak w publikacji naukowej. Dobrą według mnie praktyką jest także odpowiednie zredagowanie sekcji "o nas". W ten sposób zwiększysz swoją wiarygodność w oczach robotów wyszukiwarek.
Co więcej, wartościowe informacje będą wyżej pozycjonowane. Wyszukiwarki nie lubią duplikatów. Dlatego podkreślam, że Twoje treści powinny mocno różnić się od tego, co publikuje konkurencja. W miarę możliwości zalecam pogłębianie tych kwestii, które ona zaniedbała. W ten sposób wyszukiwarka spojrzy na Ciebie przychylniejszym okiem. Nie polecam jednak stawania w całkowitej opozycji do ogólnie przyjętych standardów w branży. Nawet jeśli nie reprezentujesz YMYL, masz wiele do stracenia. Myślę, że optymalnym rozwiązaniem jest balansowanie na granicy novum i konwencji.
Linkowanie sposobem na zwiększoną wiarygodność
Zgodzisz się ze mną, że wiarygodność to w biznesie świętość? Zapewne tak. Za pomocą content marketingu możesz zwiększyć swoją wiarygodność dla wyszukiwarek. W tym miejscu powiem Ci, jak konkretnie to osiągnąć. Przede wszystkim staraj się publikować wpisy gościnne. Są to treści, które pod własnym nazwiskiem czy marką zamieszczasz poza swoim serwisem. W takim wpisie umieszczasz jeden lub parę linków do swojej strony. Co się wtedy dzieje? Google zaczyna uważać, że skoro Twoje treści są cytowane u innych, to są wartościowe i warto pokazywać je innym. Osobną kwestią, którą chciałbym omówić, jest linkowanie wewnętrzne. Są to odnośniki do innych treści na danej stronie. Zalecam linkowanie do wpisów związanych z tematyką danej treści. Posłużę się pewnym przykładem. Jeśli wpis dotyczy kryteriów dobrego samochodu, możesz zamieścić w nim odnośnik do swojego artykułu o kryteriach dobrych opon. Co się dzięki temu dzieje? Twoja strona staje się przyjaźniejsza w nawigacji. To zaś jedna z rzeczy, które Google bierze pod uwagę przy dobieraniu wyników wyszukiwania. Ponadto w ten sposób Google zaczyna lepiej rozumieć, o czym jest Twoja strona .
Content marketing a potrzeby odbiorców
Jak tworzyć treści przyjazne SEO?
Uważam, że treści to nie sztuka. Sądzę, że pisze się je po to, by zaspokoić jakąś potrzebę u odbiorcy. Zatem odpowiedni dobór tematów w połączeniu z takimi kwestiami jak słowa kluczowe czy linkowanie to skazanie się na sukces! Wątpię, że będziesz jakkolwiek pozycjonowany, jeśli nikt nie będzie Cię szukał. Zatem Twoje SEO poprawi się, jeśli będziesz pisał na często wyszukiwane tematy. Uważam, że powinieneś stosować profesjonalne narzędzia, jeśli chcesz wiedzieć, co trapi Twoich odbiorców. Przykładem będzie Answer The Public. Sprawdza ono popularność danych zagadnień, a przy okazji samo dobiera najlepsze frazy. Z czystym sumieniem mogę także polecić śledzenie konkurencji. Jeśli dana tematyka przyniosła jej sukces, Tobie również przyniesie. Jednak pragnę podkreślić, że jeszcze więcej osiągniesz, poruszając tematykę, której ona nie porusza.
Słowo końcowe
Jak widać, content marketing ma ogromne znaczenie w kontekście SEO. Pozwala on pojawić się w wynikach wyszukiwania, co jest głównym założeniem pozycjonowania stron. Odpowiednia konstrukcja treści pozwala według mnie na pojawienie się na upragnionym szczycie wyników. Co więcej, content marketing w mojej opinii świetnie uzupełni resztę Twojego SEO. Przykładowo, jeśli prowadzisz bloga i sklep internetowy, wpisy z tego pierwszego poprawią pozycjonowanie tego drugiego, jeśli funkcjonują one w ramach jednej strony. Google ocenia bowiem nie tylko części, ale także całokształt. Mam nadzieję, że mój wpis pomógł Ci zrozumieć, dlaczego content marketing jest ważny dla Twojego pozycjonowania. Mam też nadzieję, że z pomocą moich rad stworzysz treści, które przyniosą Ci same sukcesy!