Proces pozycjonowania jest dosyć złożony i w ramach naszej współpracy realizuję wiele działań. Są to między innymi:
- · dobór fraz do pozycjonowania;
- · analiza strony z wykorzystaniem narzędzi zewnętrznych (np. Ahrefs, Senuto, Majestic czy ScreamingFrog);
- · analizę konkurencji pod kątem działań SEO ;
- · monitorowaniem ruchu i błędów na stronie;
- · pełnym raportowaniem stanu witryny oraz skuteczności działań;
- · pozyskiwaniem wartościowych linków z wielu różnych źródeł;
- · tworzeniem treści na potrzeby Twojej strony;
- · wdrażaniem zmian na serwerze FTP twojej strony internetowej lub w systemie CMS (np. WordPress, Idosell czy Magento).
Przez cały czas trwania naszej współpracy jestem również do Twojej dyspozycji i z chęcią odpowiem na wszystkie pytania.
Branża SEO jest niezwykle konkurencyjna. Po dokładnym przeanalizowaniu swoich szans osiągnięcie widoczności na frazy związane z pozycjonowaniem podjąłem decyzję o ograniczeniu działań SEO dla swojej strony, gdyż są to działania zbyt czasochłonne i kosztowne (zwłaszcza biorąc pod uwagę, że moją konkurencją w Google są agencje z ogromnym budżetem marketingowym). Skupiam się więc na pozyskiwaniu klientów z innych kanałów niż organiczne wyniki wyszukiwania i na rozwoju ich stron. Na moją jeszcze przyjdzie pora.
Pozycjonowanie stron jest kosztownym i przy tak niskim budżecie być może udałoby się wypozycjonować bardzo niszową i mało konkurencyjną stronę. Czas pracy, koszt linków czy tekstów składają się na wysokość budżetu proporcjonalną do działań konkurencji, branży czy aktualnej widoczności serwisu.
Biorąc pod opiekę widoczność Twojego biznesu w Internecie biorę na siebie odpowiedzialność za jego wyniki. Chcę wykonywać swoją pracę rzetelnie i skutecznie, a to wymaga środków na działania (np. narzędzia do analizy stron). Jednym z niższych budżetów, który mogę z czystym sumieniem zarekomendować wynosi około 1000-1500 złotych netto miesięcznie.
Kiedy współpraca dobiega końca nie usuwam żadnych pozyskanych linków. Wykorzystuję do linkbuildingu pewne źródła o gwarancji dożywotniej publikacji, dzięki czemu nie ma ryzyka, że po zakończeniu umowy linki znikną wraz z widocznością serwisu.
Jak najbardziej. Zajmuję się również pozycjonowaniem stron w innych krajach niż Polska. Dotychczas działałem w Niemczech i krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nie zawsze. Nie da się znać na wszystkim, a współpracuję z wieloma branżami. Niekiedy posiłkuję się pomocą copywriterów, którzy tworzą teksty zgodnie z moimi wytycznymi. Następnie weryfikuję ich jakość i po Twojej akceptacji wdrażam na stronę.
W zależności od zapisów naszej umowy, zajmuję się wdrażaniem zmian w określonym lub pełnym zakresie. W przypadku bardziej złożonych zaleceń optymalizacyjnych mogę korzystać z pomocy programisty. Każdorazowo jednak jesteś o tym fakcie informowany.
Oczywiście, jeszcze jak! Każdego miesiąca otrzymasz ode mnie pełen raport prezentujący wyniki pozycjonowania. Wykorzystuję do ich tworzenia dane z Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs czy Senuto. Otrzymujesz więc pełen przegląd tego co wydarzyło się na stronie i jaki efekt przyniosły moje działania. Niczego nie zatajam, więc jeżeli efekty będą niewielkie lub strona zaliczy spadek widoczności również Cię o tym poinformuję oraz przygotuję plan dodatkowych działań.
Poza opisanymi wyżej wynikami, w raporcie znajdziesz również informację o liczbie pozyskanych linków czy treści. Dzięki temu wiesz, na co przeznaczyłem Twój budżet.
Nie. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą, wypełnij jeden z formularzy kontaktowych dostępnych na mojej stronie, podaj w nim swoją domenę, a po krótkiej rozmowie telefonicznej przygotuję bezpłatną wycenę w kilku wariantach.
Standardowo podpisuję umowy na 12 miesięcy z 1-2 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Okres ten wynika z konieczności przygotowania materiałów i zaleceń z wyprzedzeniem. W zapisach umowy znajdziesz również listę działań, które zobowiązuję się wykonywać każdego miesiąca. Jeżeli chciałbyś zapoznać się ze szkicem umowy, napisz na adres wspolpraca@wojciechbrusilo.pl.
Przed rozpoczęciem działań będę potrzebować dostępu do panelu CMS, serwera oraz dostępów do Google Analytics (GA) czy Google Search Console (GSC). Jeżeli na stronie nie ma jeszcze GA oraz GSC, zajmę się ich wdrożeniem i konfiguracją. Dopiero po uzyskaniu tych dostępów przystępuję do audytu strony i przygotowania pierwszych zaleceń optymalizacyjnych.